fredag 9 maj 2014

Vem bakar

På jobbet turas vi om att baka till fredagarna.
Jag gjorde en tavla som det står vems tur det är att baka.
Nu har det kommit och gått några arbetskamrater så 
namnlappen har blivit lite kladdig.

Så nu har jag gjort en ny tavla och till den har jag använt.
Bazzil Board till stommen och så limmade jag på enfärgad CS.
Tyckte att pappret Roof från serien Knock on Wood passade bra +
att jag har fäst en liten bit av Beans från serien Let´s have a Cup under .

Jag har färgat chipboarden med Inka Gold Rosenquartz och liiiite Browngold.
På själva kockmössan har jag sedan limmat med Aleene´s Tacky Glue och så
strösslade jag en massa Distress Stickles Dry glitter på och lät det torka

Denna gången har jag en lös lapp att skriva namnen på 
så man kan byta ut den om det behövs.
Lappen sitter fast med en klädnypa som jag limmat en bit av 
Brunt band med volang på och sedan satt några rhinestones

På det översta e:et har jag fäst en liten kaffekopp på och 
i kedjan under hänger en charms iform av en kokbok

Några rosa knappar hittar man oxå







Nya snygga hörn har K-Designs fått in.
Kunde inte hitta dem så Kattiz har nog inte hunnit lägga ut dem än.

Jag har färgat dem med Inka Gold Browngold.




Har ju oxå använt några rosor i olika stl och Klara cirkelstickers, en söt
charmssnigel och bruna pärlor på tråd




Bokstäverna hade jag själv men HÄR hittar ni bokstäver/Thickers hos K-Designs



Hoppas att ni alla får en härlig helg



1 kommentar:

Christa sa...

What a great idea ....
So there is always someone who bakes something for at work.
You have made this so beautiful !!
With great embellishments.
And I like the colours you have used.
Have a nice weekend !
XX Christa.