Visar inlägg med etikett DT-Mette. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett DT-Mette. Visa alla inlägg

onsdag 22 maj 2013

Hej då!

Ja, jag har tagit det svåra beslutet att hoppa av mitt DT-uppdrag här hos K-design.
Det var inte lätt, men just nu vet jag trots allt att det är det jag måste göra... Tyvärr!
Men jag vill tacka er alla som har följt mig och mina alster här.
Jag vill även tacka Kattiz som är en härlig DT-mamma och hela det fina DT-gänget här!
Tack för min tid!
Kram!

onsdag 8 maj 2013

Sad

Hittade det här fotot på min dotter Emma på hennes blogg, och tyckte att hon ser så ledsen ut.
Men det tycker jag inte att hon ska vara, för snart är vi där hos henne... Om mindre än tre veckor! :)
Till layouten valde jag att skapa med papper från Back to Nature och Old Times eftersom jag tyckte att de passade så bra ihop med fotot.
Jag har även använt mig av ostduk och band.
Resten av dekorationerna är privata... 

Tack för titten!
Mette

onsdag 1 maj 2013

3 brudar

För ett tag sedan var det ju stora Stockholm Scrap & Pearl Event och då var jag där tillsammans med två goa tjejer och vi hade så himla skoj!
Till min layout om just den helgen har jag valt att använda härliga papper från serien Let´s have a cup.
Pappren är så härliga i mjukt grön och brun färg.
Jag valde att stämpla mm på bakgrunden i just de färgerna för att ännu mer framhäva de fina pappren!

Förutom lite eget material har jag även använt mig av ostduk, spets, blommor, bling och metalldekorationer.

onsdag 24 april 2013

Perfect for me

Idag vill jag visa en layout med min man.
Jag inspirerades av låten Perfect for me med Ron Pope till layouten.
Jag printade ut låttexten på ett av pappren från serien Let´s have a cup så att den skulle finnas med på layouten.
Jag grundade min bakgrund med glimmermist och distressade kanterna och använde även en mask med en stor not eftersom layouten är inspirerad av musik.





















Först en när bild där ni kan se delar av låttexten...
Ni kan även se att jag har använt självhäftande svart spets, ostduk, metallblomma och blomknippe.













En närbild till där ni ser noten.
Jag har även använt en metallnyckel och bling.





















Tack för att ni tittade in!
/Mette

onsdag 17 april 2013

Liten blev stor

Idag har jag gjort en layout om vår (eller egentligen sonens) hund Hubbe.
Han har bott hos oss ett år nu och liten har verkligen blivit stor, och ändå har han inte vuxit klart än... Leonberger växer till de är runt 2 år. :)
Till min layout har jag använt papper från nya serien Let´s Play.
Helt underbara och såååå fina i färgerna.
























Och så några närbilder på alla härliga dekorationer;
Metallcirkel, metall-deco, bling, band, ostduk och blommor.





















onsdag 10 april 2013

Mode

I helgen var jag iväg till Stockholm Scrap & Pearl event och hade jättekul tillsammans med massor av andra scrappande tjejer (och en och annan kille).
Jag fick då också äran att träffa min goa DT-mamma här på K-design - Kattiz. Verkligen skoj att träffas på riktigt!
Jag träffade även några av de andra DT-tjejerna. Så himla kul! :)

Nu har jag gjort en layout med alldeles nya papper i serien Let´s play som snart kommer upp i webshopen.
Det är en layout om min dotter Emma som just nu är i Los Angeles och pluggar mode.
Hon skulle läsa där i en termin, men nu har hon precis bestämt att hon kommer att stanna och läsa mer i en termin till. Så det är bara att önska henne Lycka till! 





















Här kommer en närbild på alla härliga dekorationer... 
Vit och svart spets, glassko, blommor, pearls och metallstjärna.



















onsdag 3 april 2013

Bästa vänner

Min man och vår hund Hubbe är verkligen bästa vänner.
Jag lyckades fånga några ögonblick när de satt och tittade på TV tillsammans. :)





















Till min layout har jag använt papper från Back to Nature - Journey och Wood och Old Times.
Pappret från Wood har jag klippt till efter rutmönstret som fanns i det.
Jag har även använt mig av Steampunk Light - Calender för att datera min layout.

söndag 31 mars 2013

Pension




Idag vill jag visa ett kort som någon som ska gå i pension ska få.
Jag har använt mig av papper från Steampunk Light och Old Time.
Kortet är gjort i svart/vitt med accentfärg rött. Just den kombinationen tycker jag blir väldigt läcker.
Eller vad säger ni?























Jag har även använt blomma, organzaband, stämpel-pension, bling, spets och lite annat smått och gott från min privata gömma!

onsdag 20 mars 2013

Just me

Idag har jag gjort en layout med mig själv med härliga pappar från Steampunk Light.
Dessa papper är så underbara i färgerna och återigen valde jag att göra min layout på svart cardstock.





















Jag har även använt spets, metallfjäril och ostduk.
Resten är från mina privata gömmor...

Tack för att du tittade in!
/Mette

onsdag 13 mars 2013

XOXO

Jag scrappar mest med vit cardstock/bakgrund, men idag vill jag bjuda på en layout som jag har gjort på svart cardstock.
Jag tycker att den passade perfekt ihop med de färgsprakande pappren från serien Spring Moments, och fotot på min dotter Mye.





















Några närbilder på alla härliga dekorationer har jag också...
Här på fint metallhörn i silver...

















Och en med blommor, löv, band, spets och ostduk...



















Till sist en på fin liten silverram som jag fyllde med ett hjärta från ett av pappren...















Tack för titten!
/Mette

onsdag 27 februari 2013

The meaning of my life

Ja, meningen med livet är verkligen mina barn!
Jag älskar dem så himla mycket alla tre.
Den här veckan har jag gjort en layout om just det, och jag har använt mig av olika papper från Steampunk Light.
Och jag valde att blanda de gråa och oranga papperen eftersom jag tycker att båda färgerna gick bra ihop med fotot på mina barn.





















Jag har även använt två fina stämplar...
"Vackraste" passade perfekt på den här layouten.














Och även "Fötter"











Tack för titten!
/Mette

onsdag 20 februari 2013

Living your dream

Min dotter Emma åkte iväg till Los Angeles för att studera mode på Santa Monica College i en termin.
Jag beundrar henne för hennes mod att åka iväg så långt bort för att förverkliga sin dröm.
Hon är modig!






















Till min layout har jag använt papper från Steampunk Light - Time, Notes ocn In Frame + Spring Moments - Second Chance.

Några närbilder på alla härliga dekorationer...













Jag har använt metallblomma, orange blomma, små blommor i bronze, löv, ostduk, metall-ord och knappar.
















Stämpeln "Mod" tyckte jag passade bra på min layout...

Tack för titten!
/Mette

onsdag 13 februari 2013

Varje dag

WOW!
Det är allt jag kan säga om de nya pappren!
Jag älskar dem och var tvungen att använda dem med en gång till en layout.
Jag har gjort en layout med min man med papper från Little bit of - Walls och Star och Steampunk Light - Calender och Watches.






















En närbild där ni kan se alla härliga dekorationer jag har använt...
Spets, ostduk, blommor, löv, metallblomma, knapp, organzaband, kakservett, bling och washitejp.
(knapp, kakservett och washitejpen är privat)
Jag har även använt papperstiteln som text på min layout! :)






















En närbild på en av de nya stämplarna - Min kärlek till dig.



















Tack för titten och kram!
/Mette



onsdag 6 februari 2013

Söta lilla Alicia

I mitt första DT-paket fick jag härliga papper från Summer Splash - Pink Wave och In Colors - Dots and Strips & Colorful, och de tycker jag passar perfekt till en liten tjej-layout.
Så det fick det bli! En layout med mina barns yngsta kusin - lilla Alicia.























Förutom pappren har jag använt en urklippt fjäril, knappar, en gammal virkad duk, organza-band, blommor - rosa och vit, löv, gröna blommor, metallhörn, metallhjärta och metall-löv.
En närbild på alla härliga dekorationer...















Tack för titten!
/Mette

onsdag 30 januari 2013

Om 4 månader

Om 4 månader åker vi iväg till Los Angeles för att hälsa på vår dotter Emma som är där och studerar i en termin.
Det ska verkligen bli sååååå härligt och vi längtar massor! :)
Jag har gjort en layout om just det med härliga papper från In Colors - Dreamy och In the City - Black and Blues.























Jag har även använt blomma, ostduk och organza-band.
Och så en del annat smått och gott som jag hittade i gömmorna här hemma...




















Pappren är verkligen helt underbara!
Jag har även använt en vacker metall-dekoration.




















Tack för titten!
Mette

onsdag 23 januari 2013

Du är vacker

Min äldsta dotter Mye (uttalas My!) är vacker!
Och just det här fotot på henne är så fint tycker jag.
Därför fick det bli en layout med just det fotot idag...
Passar perfekt ihop med pappren från Back to Nature -Butterfly.






















Fjärilarna klippte jag ut från pappret och bakgrunden har jag färglagt med Glimmermist.
Jag har dekorerat min sida med blommor, löv, metall-blomma, mindre blommor, organza-band och ost-duk.
En närbild på alla dekorationer...

onsdag 16 januari 2013

Lev varje dag

Hej alla!
Här kommer mitt - Mettes - första blogg-inlägg som DT här hos K-design.
Jag är så lycklig över att få vara en del av det härliga gänget här och jag hoppas att jag kommer att kunna inspirera er alla med det jag bloggar. :)

Min första layout gjord med fantastiskt material är en på min fina son Adam.
Orden "Lev varje dag" är verkligen något som jag vill att han ska ta med sig genom livet.
Man lever bara en gång och det gäller att ta tillvara det liv man har fått till fullo.






















Till min layout använde jag papper från serien Old Times - Vintage Stone och All Times.
Jag har även använt mig av Organza-band, metall-hörn, knappar och lite annat smått och gott.

Några närbilder...






















Jag tyckte att stämpeln Crea Diem passade perfekt till det budskap jag ville få fram med min layout.
















Metall-loket får visa att det bara kan gå framåt...

Tack för att ni tittade in! :)