tisdag 23 juli 2013

Outdoor man

Bland de läckra steampunk-arken i K-Designs shop så till hör Constantine en av mina favoriter. Eftersom min man också tillhör en av mina favoriter så var det självklart att hans foto skulle vila på ett sådant ark. =)

Basen är ljusbeige cardstock. Den stora klockan mitt i arket har jag klippt upp och nästlat in fotot emellan.

Kanten på klockan i designarket är behandlad med VersaMark, grovkornigt guldfärgat pulver och bronsfärgat pulver. På klockan har jag använt stämplar med däckspår samt kugghjul. På sidan om fotot har jag skapat egna dekorationer genom att klippa ut bilar från arket Boy Time. Över bilarna har jag fäst cirkelstickers.

Fotot är uppklippt och under skymtar en bit cardstock invirad i aluminium-tejp och torr-embossad med embossfolder. Ett läckert blixtlås från K-Designs shop blev pricket över i:et.

Blommor i mängder tillsammans med ett par skruvar som jag hittade hemma i verktygslådan. Blommorna har jag färgat en smula med Inka Gold, platina. Här och var har jag duschat LO:n med Opaque White.

Med hjälp av två skruvbrads har jag fäst ett par verktygscharms i en silverfärgad kedja. Just i skrivande stund finns inte verktygen bland charmsen i butiken.



Varmt tack för besöket, ha en härligt kreativ dag!

Kramar från DT Kristina ScrapSalig

Inga kommentarer: