fredag 26 september 2014

Jul Karamell

Denna vecka visar jag upp en julkaramell som jag skapat av de underbara papperna Jul i vår hus.

Vikningen till denna karamell finns lite här och var på nätet :)

"Flärparna" på sidorna har jag chalkat och målat svarta duttar eftersom jag inte ville ha papper där då flärparna viks och då skulle säkert pappret bli fult. Slöseri med papper vill vi inte ha ;)


Närbild på dekorationerna, kvistarna har jag stansat ut och har målat rosor, kvistar och kanter med vit fär för att få lite snöeffekt.

Material använt från shoppen
Papper
Cardstock-Vit
Cardstock-Java

Mönsterpapper
Jul i vårt Hus-Förväntan (Båda sidor)

Dekorationer
4 st. Rosor 1cm-Brun
2 st. Rosor 1.5 cm-Grå
Metallcharm-Snögubbe
Bling

Stämpel
God jul och gott nytt år

Övrigt
Tejp
Lim

Denna karamell ska jag fylla med något mumsigt och ge bort i julklapp till någon lycklig själ. :)

Syns nästa vecka :)
Kramar Scrappingbessi

Inga kommentarer: