torsdag 13 december 2012

Ljuskort

Hej!
Idag tänkte jag visa en annan form av ljuskort än det jag gjorde tidigare.
På det här ljuskortet har jag använt pappret Christmas Night från First Christmas serien. Eftersom kortets öppning är som på ett Gate fold kort så behövde jag kunna stänga det på ett snyggt sätt. Jag valde att ta en snygg metalldekoration  och limmade den på kortet men fäste bara på den ena flärpen. På baksidan av den andra flärpen satte jag en magnet och på så sätt hålls kortet stängt. (Ni ser magneten på den sista bilden här nedan)



När man öppnar kortet har jag gjort olika fack där man rymmer både ljus, tändstickor och tepåsar. En riktigt värmande present till någon!


Ha en bra dag och trevlig lucia!!
Kram ztina

1 kommentar:

Päivi sa...

Supersnyggt! Härligt papper till detta ändamål. Läcker metalldekoration på framsidan :)