tisdag 14 maj 2013

Charm-ig byrå

Mina läckra charms från K-Designs shop ligger inte längre huller om buller i en kasserad förpackning för tops. Istället vilar de vackert i en liten mini-byrå som jag byggt upp av kraftig chipboard och tio små tändsticksaskar.

Chipboarden som omsluter de små byrålådorna har jag klippt och format genom att använda rundade dies som mall. Byrån är klädd i designarken Girltime och Fuzzy.
 

Byrån vilar på silverfärgade metallfötter. Istället för att använda medföljande skruvar har jag limmat fast dem med världens bästa lim - Tacky Glue som finns i shoppen.


Klackskon är klippt ur arket Girltime och behandlad med Crackle Accent. I shoppen finns Glossy Accent att använda för att glossa detaljer. Skon vilar på en bit plastark som jag vikt i en trekantsform för att skapa dimensioner.

De svarta rosorna har färgats in med Inka Gold. Textstämpeln är varm-embossad med vitt pulver. Orden tycker jag passar bra i scrapbooking-sammanhang, projekt blir inte alltid som man tänkt sig och då behöver man klura ut nya lösningar.


I ena hörnet av byrån hittar vi en liten glasflaska som jag fyllt med lila glitter och knutit ett svart organzaband runt. Bakom flaskan, på baksidan av byrån, skymtar en vacker metalldekoration.


Så här ser det hela ut när man drar ut de små byrålådorna. Som handtag har jag fäst olika metalldekorationer.


Skelettblad i svart är blingade med lite plajetter som jag hittade mina egna pysselgömmor.


 
Varmt tack för besöket, ha en härligt kreativ dag!

Kramar från DT Kristina ScrapSalig

4 kommentarer:

Päivi sa...

Ja men jösses så läcker!!! Vilka utmärkta papper att ha till den här typen av alster! Fantastisk!!!

Ha det bäst! Kram

Susy sa...

Så himla häftigt!
Du kan du vännen!
Helt underbar byrå för dina charms!
Textstämpeln så läcker!

KRAM SUSY

Marita Johansson sa...

WOOHOOW en helt underbar byrå

Kraaaaaam

Kristina ScrapSalig sa...

Tusen hjärtliga tack för de fina orden! Ett lite pillrigt projekt, men definitivt värt det =) Nu är det så roligt att leta charms när det är ordning och reda på dem!

Kram på er!