tisdag 8 juli 2014

Bok-box till bröllop

Bröllopsalster är bland de roligaste att skapa och idag visar jag ett med mixade medier och en "chabby" look. 
 
 
Boxen består av en chokladkartong som jag först målat med vit akrylfärg. Därefter två lager cardstock och sedan remsor med designark som jag rivit i nederkanterna. De är fästade med en remsa dubbelhäftande tejp upptill. Pappersremsorna är varvade med spetsar.
 
Den vackra piren av chipboard är målad med Mister Huey´s Opaque White som släper igenom dekorationes egna mönster.

 
Under blomsterarrangemanget har jag använt en schablon ur egna pysselgömmor och White Texture Effect från K-Designs shop.
 
I shoppen hittar du också Burlap Sheet som är perfekt att riva trådar ur för att dekorera med som jag gjort bland blommorna.

 
Självklart en passande textstämpel på insidan.


 
Material från shoppen som jag använt:

Designark Summer Splash - Vintage summer
Cardstock - Classic Kraft
Cardstock - Classic vit
Chipboard - FabScraps, pir
Metalldekorationer - Små hörn, silver
Metalldekorationer - Vita hörn
Metalldekorationer - Silverfärgade blad
Ros - Vit 3 cm
Ros - Vit 1,5 cm
Lilja - Rosa
Pärlor på tråd - Rosa
Embossingpulver - Opaque White

Varmt tack för besöket, ha en härligt kreativ dag!

Kram från Kristina ScrapSalig