måndag 12 januari 2015

Mixed Media tavla "Industrial Chic" - stil

Hej!
Lena heter jag men kallar mig Scrappinstain inom bloggvärlden. Jag är ny DT/inspiratös här på K-Designs och kommer att blogga på måndagar framöver.

Mitt första inlägg blir en canvas i Mixed Media stil. Älskar att blanda industrial/steampunk-stil med shabby chic. Lyckan är då total att få designa för K-designs som har såna fantastiska papper och dekorationer. Just Because - Worn råkar vara ett av mina favoritpapper från butiken så jag börjar med ett alster där jag använt det.

Klippte sönder pappret i hälften för att kunna limma fast ett blixtlås.
Sidorna målade jag med vit gesso och sedan använde jag olika masker med lite hemmagjort spackel. Klistrade på bitar av ostduk samt vävtejp.
Alla dessa underbara metalldekorationer finns naturligtvis i shopen.


Material använt från shoppen
 

Mönsterpapper
 
Dekorationer
 
Masker
 
Klet & Kladd

Övrigt
 
Det var allt från mig denna gång. Vi ses nästa vecka!
Scrappinstain

Inga kommentarer: