måndag 19 januari 2015

Savannah

Hej!
Idag tänkte jag visa er ytterligare en Mixed Media Canvas.
Denna gång har jag använt vår lilla skönhet Savannah som inspiration.

Jag började med att riva sönder det ursnygga pappret In colors - Flowers i småbitar. Jag använde Decopatch gesso för att placera dessa bitar huller om buller på tavlan. Sedan tog jag fram några masker och använde "decorating paste" för att få lite mönster och dimensioner i 3 av hörnen. På dessa 3 hörn använde jag mister som passade färgerna i pappret. Alla masker och mists finns i shopen.

En mängd olika embossingpulver är använda på denna tavla då jag ville testa dem och få fram olika färger och highligts.

Ett exempel på många olika embossingpulver är på ornamentet till vänster i denna bild. Till den använde jag Lindy's Stamp Gang Magical "Tibetian Poppy" och "Shabby Turbine Teal" samt Embossing Powder "Glow in the dark". Samma 3 pulver använde jag också på den lilla fjärilen som sitter till höger på fotoramen.

På S:et samt ramen har jag använt Distress Glitter.

I övrigt limmade jag dit blommor i massor, pärlor, tassels samt charms.

Tack för mig! Jag önskar er alla en härlig vecka!
/Scrappinstain



Material använt från shoppen

Mönsterpapper
Dekorationer
Masker
Klet & Kladd
Övrigt