måndag 22 juni 2015

Rustic Beautiful

Hej Alla,
Jag har återigen använt en favorittitel här från K-Designs gjord i Chipboard. Som ni säkert märkt tidigare gillar jag kontraster mellan material. Här har jag valt rost med vackra blommor, därav titeln.

Fotot är taget på Barbados, i Hunt's Garden.

Tavlan är först målad med krakeleringsfärg. Sedan sprejad med olika gröna nyanser av Lindy's Stamp Gang Mists. Titel och fönster är målade först med Texture Sand Paste, sedan orange färg och sist med brun färg. Jag tycker det ser ut precis som rost. Ett gäng vackra blommor har sedan klistrats på. Tavlan är till sist chalkad på kanterna för att få den lite mera väderbitna still som jag gillar.


Klet & Kladd
DecoArt Media Texture Sand Paste - Slut i lager

Dekoration

Övrigt
Art Basics Heavy Gesso - Black

Ses nästa vecka! /Scrappinstain




Inga kommentarer: