fredag 19 juni 2015

Rustic Lamp

Hej!
Idag bloggar jag en altrad lampa. K-Designs supersnygga charms och metalldekorationer kan man göra mycket av!!


Här är lampan i början av processen, då syns också alla metalldekorationer tydligt. Jag har förutom metalldekorationer även klistrat på dies i form av kugghjul. 

För att alla metalldekorationer ska fästa på porslinslampan har jag använt ett 2-komponentslim. Det tog lite tid och var lite meckigt men resultatet blev ju så bra tycker jag. För att få lite extra struktur på lampan har jag också använt en mask/stencil lite här och var.
 När alla metalldekorationer var på plats målade jag alla fria ytor med Texture Sand Paste
 
Alla fria ytor målades med svart gesso och sedan har jag endast använt 3 olika Inka Golds för själva färgläggningen.. och voila färdig:-)



Klet & Kladd
DecoArt Media Texture Sand Paste - Slut i lager

Dekoration

Övrigt
Art Basics Heavy Gesso - Black

Önskar alla en glad Midsommarafton!! Ses igen nästa vecka! /Scrappinstain
 

Inga kommentarer: