tisdag 19 mars 2013

Steampunk-inspirerad konfirmation

Många konfirmerar sig under våren, så kanske kan lite konfirmationsinspiration vara på sin plats? Med läckra Watches från kollektionen Steampunk Light blir konfirmationskortet både stiligt och tufft på samma gång.

Längst ned mitt i blickfånget har jag placerat en textstämpel som passar ypperligt till högtiden.



Korset är utstansat i metallpapper och med en die från egna gömmor. Bakom korset har jag skapat mönster med hjälp av en schablon, distress ink och mist. De utstansade kugghjulen matchar mönstren i designarket och har varm-embossats med kopparpulver.


Till kollektionen Steampunk Light finns ett matchande kalenderark som är perfekt att markera högtidens år, månad och datum med. Längst upp i hörnet har jag använt en grattis-stämpel.


Rosor i bruna toner varav ett par har duschats med mist. Bronsfärgade berries syns också bland rosorna.


Nytt i butiken är Seam Binding-band som man kan välja att skrynkla samman eller behålla dem släta. Jag har använt ett cremefärgat till kortet.


Inuti kortet har jag fäst en utstansad bok och skapat ett kors av arket Watches .



Varmt tack för titten, ha riktigt trevlig dag!

Kram från DT Kristina ScrapSalig

2 kommentarer:

Marita Johansson sa...

Wow ett sånt läckert konfirmationskort

Kraaaaaam

Kristina ScrapSalig sa...

Tackar och bockar, vad roligt att du tycker om det!! =D

Kram