tisdag 18 juni 2013

Tavla + enkel blom-tutorial

Idag tänker jag visa en tavla som jag byggt upp på en kraftig träskiva. Den har jag klätt i aluminium-tejp innan jag fäste cardstock och designark (Black and White) på den. Eftersom jag har använt egentillverkade, enkla blommor på tavlan, så tänkte jag passa på ett visa hur jag gjort dem.


Så här gör du enkelt egna blommor:

1. Stansa eller klipp ut cirklar i olika former från både enfärgad cardstock och designark. Passa på att bli av med dina spillbitar!


2. Klipp cirklarna till spiraler. Jag har klippt dem lite ojämt för att få lite "vågor" i själva blomman.


3. Rulla nu samman spiralerna till rosor. För större och fluffigare blommor rullar du lösare och för en mindre modell behöver du rulla aningen hårdare. Om du vill kan du fästa ändarna med en bit dubbelhäftande tejp.


Såhär fina blev mina blommor på plats på tavlan. För att fästa dem har jag använt världens bästa lim (enligt min mening): Tacky Glue. Några av de svarta blommorna har jag färgat in en smula med Inka Gold. Man kan också dekorera blommorna med pearls, rhinestones eller charms. Jag har använt ett par kopparfärgade bjällror.


Trollsländorna är klippta ur arket Black and white.


Denna fina textstämpel defenitivt en av mina favoriter bland alla underbara stämplar i shoppen. Den vackra fjäder-charmen har jag färgat in med Inka Gold. Rhinestones i silver och svart skymtar också bland dekoren.


Missa inte de makalöst läckra blixtlåsen som finns i shoppen! Själv använde jag en dragkedja med tillhörande blixtlås från mina privata gömmor. Klackskon passade bla att hänga i blixtlåset.

Den "spräckliga" bakgrunden på tavlan har jag skapat med hjälp av Distress Stain och en smidig sprayflaska. I shoppen finns flera läckra färger/mister att spraya på dina LO:s.


Månad och år är klippt ur arket Calendar, Steampunk Light.


Ett par fotspår kring mina fötter, varm-embossade med svart embosspulver.

Varmt tack för besöket, ha en härligt kreativ dag!

Kramar från DT Kristina ScrapSalig

4 kommentarer:

Cattiegirl sa...

Vilket häftigt effektfullt alster!
Behövs inte mer än svart och vitt alla gånger!
:-)
Kram
//Cattie

Kristina ScrapSalig sa...

Tusen tack, roligt att du gillar det! =D

Kram

Marita Johansson sa...

Vääääldigt snyggt

Kraaaam

Anonym sa...

Vilken mysig tavla. och tack för tutorialen på dina fina blommor.

Kram Therese