fredag 3 januari 2014

Almanacka

Nytt år då behövs det en ny almanacka och inte kan man
hänga upp en som är köpt.

Jag fick en almanacka som ingen ville ha.
Jag har kapat av alla månaderna från bilderna i kalendern.
Sparade bakstycket med upphänget och förstärkte det innan jag började.

Har använt pappret Butterfly  från serien Remember me.



Har satt i några öljetter och så trädde jag ett 6mm brunt sidenband igenom
Fyllde den lilla glasflaskan med micropärlor och satte fast vid bandet.

Pappret som syns i öppningen är den andra sidan av pappret jag använt.
Även fjärilen finns på detta papper klippte ut den och
 smetade på lite embossing creme på vingkanterna.

Har även använt embossing creme lite slarvigt på kanterna.

Ett delat metallornament sitter precis ovan almanacksblocket
Så "strösslade" jag lite med halvpärlor

Ser ni att det sitter en stor klar cirkelstickers i öppningen



Jag har stämplat Njut av livet med embossingdyna och 
sedan använt embossingpulvret  Magic Moon.

Sedan har jag sprayat med Heidi Swapp-Bronzer och 
så drog jag ut färgen med en svamp så den täckte ordentligt.
Torkade av texten så den blev "ren" och
 nu blänker "plattan" massor.



Sprayade även de bruna rosorna i olika stl med Heidi Swapp-Bronzer 
Var svårt att ta en riktigt bra bild där de gnistrar riktigt mycket.

En bit av pärlor på tråd-brun har jag lindat runt rosorna.



Den syns inte så jättemycket men under den stora rosen har jag
fäst en metallblomma som jag har färgat in med Inca Gold-Green Yellow



Istället för ett metallhörn har jag fäst det fina metallhjärtat i ena hörnet.


Önskar er alla en riktigt
GOD FORTSÄTTNING
 på det nya året.


3 kommentarer:

Christa sa...

You have decorated that calendar very beautiful. Great embellishments. And I like that bottle with beads.
XX Christa.

stickochpysseltokig.blogg.se sa...

En helt fantastiskt vacker kalender. Du är såååå duktig. Kram

Therese sa...

Jättefin kalender! Ser fram emot februari :)

Mvh Therese