fredag 10 januari 2014

Lock & ask i ett

Här kommer det ett låååångt inlägg.
Hoppas att ni orkar ända till slutet ;- ))

Jag fick en ask som jag tyckte var smart så jag tog isär den lite försiktigt och
ändrade lite på måtten så den skulle passa på ett 30x30 cm papper.



Min mall jag gjorde



Pappret jag har använt är Lovesong från serien Spring Moments



Andra sidan av pappret



Jag har dekorerat det väldigt sparsamt.
En rosett i dubbla band .

Hängde en charms iform av en liten gunghäst i en kedja





Jag har stämplat Du är alldeles ny med brunt och 
sedan embossat med klart pulver med glitter i
(Jag har delat på stämpeln)





Sedan är det två sidor utan nåt på



Bara att dra upp "locket" när det är dags att stoppa nåt i  :-))



Nu kunde jag inte låta bli och inte göra en till.

Denna är gjord i pappret Fuzzy från serien Let´s Play

På "locket" har jag fäst svart spets och sedan dekorerat med
svarta och vita rosor en söt charms iform av en dessertvagn och
den passar ju perfekt till stämpel Livet är kort.
Jag har stämplat med svart dyna och 
sedan embossat med klart pulver med glitter i.
(mitt egna)

Fäste även ett hjärta straxt under "locket"



Resten av sidorna är odekorerade






Med "locket" på är askarna ca 12 cm höga och 7 cm breda




4 kommentarer:

Christa sa...

I made it till the end of the blogpost !!
It is wonderful to look at .... 2 beautiful boxes.
And each so very different by the papers you have used.
XX Christa.

Rosa A sa...

Men jämarns vilka läckra askar!
KRAM Rosa

Åsa/asamia sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Åsa/asamia sa...

Underbart fina båda två. Vilket pill och så duktig du är att få till det med mått och så det blev så fint.