tisdag 28 januari 2014

Lekdags på en träbit

I somras hittade jag en träbit med udda form som sedan legat och väntat i pysselverkstaden på att bli pimpad. Äntligen har jag kommit till skott och av den blev det en dörrskylt till sonens rum. I K-designs shop finns allt man kan tänkas behöva för ett projekt av den här sorten!
 
 
Träbiten är målad med silverfärgad akrylfärg från privata gömmor, men i butiken finns denna färg som är snarlik. Efter ett lager akrylfärg så har jag använt en mask och byggt upp eldflammor med hjälp av texturpasta. När eldflammorna torkat målade jag ett extra lager akrylfärg över. Fina masker hittar du också i shoppen.




 
Material från shoppen som jag använt:

Chipboard Play Time
Rhinestones Grå
Rhinestones Svart
Charm Made with love
Inka Gold Goldbrown
Akrylfärg Svart
 
 
Varmt tack för besöket, ha en härligt kreativ dag!

Kramar från DT Kristina ScrapSalig


1 kommentar:

Christa sa...

WOW ! This looks very beautiful !!
XX Christa.