söndag 8 september 2013

Första Julkortet! ...för 2013 alltså.

Hej allesammans!
När jag fick händerna på de nya pappers kollektionerna fick jag bara sådan lust att göra Julkort,
fastän solen lyser och det är jättevarmt ute fortfarande.Och det är ju inte så konstigt för de nya "Cold Winter" papperen är både snygga och användbara.
Årets första Julkort blev ett stafflikort i härligt rött och vitt.



Jag använde de röda papperen från paper stacken tillsammans med lite från det stora röda som heter Christmas Evening. Jag förstärkte det vita runt kanterna med lite vit akrylfärg.


Hur coolt är inte det här! Den lilla God Jul stämpeln passade perfekt på klädnypan, i.a.f så tycker jag att det blev bra:)


Jag dekorerade vintage bilden med den söta silver stjärnan, och olika vackra blommor. Bakom den placerade jag en liten kakservett och ostduk
Stämplarna "På tomten vi väntar" och "God Jul texter" användes.
Det är så roligt att vara igång med Julkorteriet, jag vet ju hur många som går åt!
Japp, ni kommer att få se flera från mig framöver:)
Kram, Birgit


3 kommentarer:

Mikaela sa...

sååå vackert!!!

Marita Johansson sa...

Åhhhh såååå himlans superfint

Kraaaaaam

Anonym sa...

Jul-mysigt kort <3
Kraaam C