onsdag 23 oktober 2013

En stor och en liten


Idag tänkte jag visa två olika askar. En stor och en liten. Jag börjar med en stor asken. K-design har massor med helt fantastiska metalldekorationer. Det finns både stora och små dekorationer och alla otroligt läckra. Till min stora ask har jag använt mig av bronze blomma, vingade blommor och stora hörn.




De gröna bladen har jag är med papper Old Times Together. Övrig dekoration är Pärlor på tråd.


Sedan till den lilla asken. Till skillnad från den stora asken har jag vikt den lilla asken själv.

Papper jag använt till denna ask är Spring moments - I do


Övriga dekorationer är en vit ros 3 cm, blad i silver och stämpeln Från mig till dig.


Att vika en sån här liten ask är väldigt lätt. Och kanske kan ni redan denna vikning men en liten påminnelse kanske inte gör något. :)

Först skar jag ut en fyrkant på 10 x 10 cm. Därefter biggade jag alla sidor 2 cm in = höjden på asken. Sedan klippte jag enligt bild, vek upp kanterna och limmade ihop hörnen. Och asken är färdig! :)

Tänk dock på att göra nedre delen något mindre. Jag gjorde den 9,8 cm x 9,8 cm för att lättare få på locket.

Ha det bäst!
Päivi

ps... lilla askens färger ser verkligen olika ut på alla bilder. Hade verkligen konstiga ljus när jag tog bilderna, alla vid olika tillfällen i ett försök att få bättre bilder. För att se den riktiga färger kika in i shopen  på Spring moments - I do.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snygga lådor...härliga dekorationer
Kraaaam C

Marita Johansson sa...

Åhhhh såna snygga askar