söndag 27 oktober 2013

Juldekoration

Hej igen! Idag tänkte jag visa en Juldekoration.
Inget nytt kanske men jag tycker att de här blir så fina och är så lättplacerade.
Storleken (12x12cm.) gör att det går att hänga dem nästan var som helst.
I fönstret, (gärna flera tillsammans) spiskransen eller varför inte i granen.
Det går att göra dem större eller mindre också om man vill. Tänk bara på att det blir lite pilligt med små, och att använda riktigt styv kartong så de inte "säckar" om de är stora.


 Till den här använde jag två dies från Go Create och papperet To the Streets - Imagination.
Till denna stansade jag ut fem vita, och tre mönstrade pappersbitar som sedan skars i mindre bitar.
Till upphängning använde jag Seam binding, och en pärla som också fungerar som stängning.
Det finns säkert beskrivningar på nätet hur man gör dessa, själv har jag gjort dem efter beskrivning i tidningen Ett Trykk nr.6/2012.


Det syns inte på bilden, men eftersom jag tycker julen ska glittra, har jag lagt på en del Star Dust Stickles runt kanten av de mönstrade papperen.
Profilen blir också jättefin tycker jag.


Hoppas ni gillar min lilla stjärna och undrar ni över något är det bara att  hojta till.
Ha en bra vecka i höstmörkret!
Kram, Birgit

3 kommentarer:

Outi sa...

Otroligt vackert!
Kram Outi

Marita Johansson sa...

Wooow sååå fin

En sån vill jag oxå göra : ))

Kristina ScrapSalig sa...

Otroligt vacker och jag har inte sett en sån stjärna tidigare!

Jaa, tänk att det är så svårt att fånga glitter och glimmer på bild :)

Kram från Kristina