tisdag 26 november 2013

Bokbox i grönt

En supermysig arbetskollega har fyllt 50 och då skapade jag en bok till henne från hela arbetsgänget. I boken finns plats för ett presentkort på restaurangbesök. Bokens stomme består av en Aladin-ask som jag först målat med akrylfärg.
 
 
På designarken har jag använt Utee/grovkornigt embossingpulver för att skapa lite extra effekt. Kanterna är rivna, men jag har lämnat dem ofärgade.

 
Det här fina motivet är från Kenny K och det hittar du i shoppen till rea-pris!

 
Den utstansade kaffekoppen är från Marianne Design. Den är från egna pysselgömmor.

 
Nu kikar vi på insidan:

 
På bilden ovan kan man skymta boksidorna som klätts med arket Letters, rivits och färgats in med distress ink Vintage Photo. Boken hålls stängd med breda spetsband från shoppen.

 
Material från shoppen som jag använt:

Stämpel Presentkort
Stämpel Stor swirl
Stämpel Hörn 
Motivstämpel Chef
Designark Roses
Designark Allways
Designark Letters
Cardstock Classic White
Rhinestones Clear 4 mm
Rosor Bruna 1,5 mm
Rosor Vita 3 cm
Rosknopp Rosa 6 mm
Embossingpulver Midnight Bronze
Metalldekoration Vingade blommor
Metalldekoration Metallornament
Charm Nyckel
Charm Silversked
Kedja Silver
Eyelets Silver
 
 
Varmt tack för besöket, ha en härligt kreativ dag!

Kramar från DT Kristina ScrapSalig

3 kommentarer:

Cattiegirl sa...

Oh så fint! Kommer garanterat göra mottagaren glad! :-)
Kram
//Cattie

Anonym sa...

Suuuuper fiiiiiiin bokbox...såå många läckra detaljer
Kraaaam C

Kristina ScrapSalig sa...

Tusen tack för de fina kommentarerna! =D

Kram