torsdag 7 november 2013

Latin och mixed media på canvas

Tänk vad roligt och frigörande det är att 
kleta och kladda.
För några veckor sedan
 träffades vi hemma hos Kattiz och K-Design.
Vi brukar ibland ha något gemensamt tema.
Vi bestämde oss den här gången för att göra en canvastavla
 i en färg som vi verkligen INTE brukar göra...

Pastellfärg tänkte jag utmana mig själv i....
Min tavla var väldigt rosa först,
sen övergick den till att bli "lite" röd, och sen....och sen....
Jag har "jobbat" lite mer på den här hemma
för att få den klar, och att jag skulle bli helt nöjd....
Jaaa, och nu känner jag mig ganska nöjd ;)
Men helt plötsligt är den varken pastellfärgad
eller rosa eller röd.......



Jag fick inspiration av Kattiz att skriva något på latin..
Och då tyckte jag denna texten passade,
Mihmet Credo = Jag tror på mig själv
Det behöver vi nog alla tänka på....:)

Här kommer en lista på material jag använt:
thikers(detta är dock från egen gömma)
metalldekorationer( lite egna begagnade smycken går bra)

Ha en fin torsdag






1 kommentar:

Marita Johansson sa...

Såååå jäklans snyggt