fredag 29 november 2013

Ett ljusblått och glittrigt julkort

Har använt papper från förra årets Julserie First Christmas och
ett av mönstrena från Christmas Mix.
Först klippte jag en ram och glittrade med Stickles Stardust och
silverglitter, la även lite Glossy accents på julkulorna.

Tog sedan ett papper till med samma mönster och fäste ramen ovanpå.
Har använt lim ute i kanterna och in mot kortet har jag använt 3d-kuddar

Har nästan inga dekorationer alls på detta kortet.

Stämpeln Oval God Jul stämplade jag direkt på pappret och
sen så glittrade jag även de snöflingorna



Tre vita rosor som jag glittrat lite



En snöflinga sitter precis under kanten



Paketens band har jag silverglittrat lite



Likaså glittret på granarna blev silver



Inuti kortet har jag använt papper från samma serie men
ett annat mönster.
Jag har även klippt ut ett paket från pappret Blue gift och
det finns i årets julserie Cold Winter



Häromdagen när jag kikade in hos K-designs Store hade det
fyllts på ordentligt med nyheter så kila in och se själva

Jag önskar er alla en riktigt underbar 1:a advent
Tänk att det snart är Jul igen.


1 kommentar:

Kristina ScrapSalig sa...

Oooh, så frostigt vackert! Du har verkligen lyckats nyttja papperets egna mönster och skapat ett fantastiskt vinterlandskap!

Kram