måndag 23 december 2013

ett vintrigt tack

I år fick vi en massa ved av en granne som skulle ta bort träd på sin tomt. Som tack för veden ville min man ge honom en symbolisk gåva i form av en värmande flaska rom och ett juligt kort till.
Jag hade enbart någon timme till förfogande när jag satt i gång. Till att börja med ville jag göra ett flaskkort i grönt och guöd och valde därför ut dessa produkter som bas för skapandet.

Här ville jag använda baksidan som jag tyckte hade en skön grön vinterkänsla.
Hedi Swapps mist för en skön guldig känsla.


och så till sist en störtskön julstämpel....

....men i skapandets process, råka det bli fel sida av pappret och det ser absolut inte ut som jag tänkt från början, men detta är skapande när det är som bäst. Det tar oss dit vi inte visste vi skulle och ger avslapp ning på vägen. Detta blev resultatet:







Jag ville till sist visa fotot med blixt, det blir fel färger men nu ser ni verkligen guldglimmret. 

Jag har använt mig av:

2 kommentarer:

Marita Johansson sa...

Coolt

Christa sa...

It turned out really nice !! Great gift .... Christa.