tisdag 24 december 2013

Tags med texturpasta

Den efterlängtade julaftonen är här och jag tänker önska er en riktigt god jul med två tags som mina föräldrar kommer att få idag på sina julklappar:
 

 
För första gången har jag testat texturpasta som ger en läckert upphöjd effekt. Den påminner om Gesso blandad med finkornig sand och går lätt att stryka på en schablon med hjälp av pensel eller skalpell. Sen gäller det att ha tålamod medan mönstren stelnar ordentligt.
 
 
Över tagen och de upphöjda mönstren har jag färgat med distress ink i flera nyanser och Inka Gold. Jag har också blandat Magical Pingments med vatten i shoppens kanonfina sprayflaskor och sprayat över alltsammans. Det ger ett magiskt vackert skimmer och djup färg. Även rosor, blad och berries har fått sig en dusch.

 
Jepp, det rymdes en hel del embossingpulver också på tagen.




 
I shoppen finns ursnygga, romerska siffror att dekorera med. Passar perfekt till Tim Holtz die Weathered Clock från min egna pysselgömma.

 
Material från shoppen som jag använt:

Stämpel Under julen
Band Guld
Satinband Turkos
Pärlor på tråd Blågrön
Liljor Bå/vita
Blad Mellan
Charm Ekollon
Embossingpulver Opaque White
Inka Gold Browngold
Inka Gold Champagne
Magical Pigment Time travel teal
Magical Pigment Autumn maple crimson
Magical Pigment Steampunk sepia


Varmt tack för besöket, ha en underbar julafton!

Kramar från DT Kristina ScrapSalig

3 kommentarer:

Christa sa...

2 Beautiful tags ! You did a great job with texture and paint .... Christa.

Kristina ScrapSalig sa...

Thank you, I'm glad you like them!

Marita Johansson sa...

Så jäklans snygga

Kraaaam