fredag 6 februari 2015

Shabby chic? Bokbox

Halloj alla!
Idag visar jag en bok bok som jag altrat, köpte den färdig i obehandlat trä.
Började med att måla den med Gesso och sedan ruffade jag alla papperskanter för att få en väldigt sliten look. Efter jag dekorerat allt det jag ville ha så målade jag över allt med en gnutta gesso. Kanterna som baksida, uppe, nere samt öppningen av boken använde jag comfort craft Distressing Tool för att få det väldigt slitet :)





Som ni ser på kanten där jag använde Distressing tool

Närbild på dekorationer


Insidan mycket enkel då jag ska ha ett mini album däri.
Material använt från shoppen

Designpapper

Dekorationer
Resindekorationer från egen hörna men finns andra fina HÄR

Verktyg

Övrigt

Syns nästa vecka/ Scrappingbessi

2 kommentarer:

Gitte sa...

Rigtig flot kort.

Kotolifestyle sa...

Super fin. Gilar, gillar ,gillar