tisdag 11 mars 2014

Kärleksbudskap i lila och vitt

Vad kul att du kikar in i bloggen och idag är det min tur att bjuda på inspiration med K-Designs makalöst läckra utbud av papper, stämplar och dekorationer. Nyheterna flödar in i shoppen och några av de nyare inslagen har jag använt till detta kärlekskort:
 
Det gula som accentfärg till det lila var inte meningen från början. Det är nog just det som är tjusningen med skapandet. Plötsligt, när man nästan lagt sista handen vid verket kommer nya input och den sista pusselbiten faller på plats. =) 

 
Månen med stjärnor är en Tim Holtz-die från privata gömmor. Månens form har jag betonat med hjälp av guldfärgad stämpeldyna och embossingpulver. Ni har väl inte missat de söta träugglorna som finns i olika färger i shoppen? De är en av mina favoriter bland dekorationerna.


En liten knapp så söt att man skulle vilja äta upp den tittar fram ovanför den underbara textstämpeln. Knappar finns i flera härliga pastellfärger i shoppen.

 
Material från shoppen som jag använt:

Designark Shades of Purple
Embossingpulver Midnight violet obsidian


Varmt tack för besöket, ha en härligt kreativ dag!

Kramar från DT Kristina ScrapSalig

3 kommentarer:

pysselsandra sa...

Hej =)

Jätt mysigt och fint att kombinera lila och den gula pricken i Ugglans mage. Fint med det embossade guldet runt månen också.

Ha en bra dag, kram Sandra!

Christa sa...

Your card is very beautiful !
Like the purple with a touch of yellow ....
XX Christa.

Marita Johansson sa...

Görfint