tisdag 19 februari 2013

Blomgömma med kloka ord

För länge sedan, under en av mina inspirationsrundor på nätet, hittade jag en liten boll som jag har försökt att efterlikna i dagens inlägg. Tyvärr minns jag inte var jag såg bollen, utan antecknade bara idéen på en post it-lapp. När min boll var klar tyckte jag att den påminde om en blomknopp, så jag fäste ett par stora skelettlöv från egna gömmor under den.   
För att skapa blomgömman har jag använt diamantformade dies. "Blombladen" har jag stansat fram ur vackra arket Vintage Summer.


Genom "blombladen" har jag trätt ett långt satinband för att kunna hålla samman "knoppen".


Längst ut på satinbandets ändar har jag knutit fast små bjällror.




Inuti blomman har jag arrangerat platta, vita blommor i lager-på-lager, fäst samman med en pearl brad (från egen pysselverkstad) samt applicerat glitter stickles (Platinum). Ett par gröna berries fick också plats i blommans mitt.

På insidan av varje blomblad har jag använt kloka texter från K-Designs imponerande stämpelutbud.


Varmt tack för titten, ha en underbar dag!

Kramar från DT Kristina ScrapSalig

5 kommentarer:

scrapparewa sa...

Här ser jag ju ännu bättre hur underbar din blomknopp är!!!
Kram igen!

Kristina ScrapSalig sa...

Tack så mycket och kul att du tittade in! =D

Kram

Päivi sa...

Men så perfekt blomgömma med klocka ord! Härligt fiffig. Skulle säkert funka att ha istället för påskägg också :)

Ha det bäst! Kram

Beatrice sa...

Så fint du gjort och tänkvärt med alla orden!

Tigerblomma sa...

Jätte, jättefin!