tisdag 12 februari 2013

Romantisk blomstrut i rosa

Romantikens stora dag närmar sig och jag har för första gången testat att skapa en strut som kanske kan passa högtiden. Basen är cremefärgad cardstock som jag stansat längs kanterna och klätt i härliga arket Pink Waves från kollektionen Summer Splash.


Struten är fylld med silkespapper och en bit fransad ostduk tittar fram. På sidorna har jag fäst en silverfärgad kedja med hjälp av små stjärnformade brads.  


Givetvis blommor i mängder och alla i rosa toner.
Jag har också knutit ihop en rosett med ett vackert satinband.


En liten fe gömmer sig i blomsterhavet.


I den stansade kanten på struten har jag fäst en tag att skriva hälsningar på. Den dekorerade jag enkelt med en bit av Pink Waves, en hönsnätmask, distress ink och den läckra stämpeln Kugghjul.

Ha en alldeles fantastisk dag och tack för titten!

Kram från DT Kristina ScrapSalig

2 kommentarer:

Marita Johansson sa...

Sååå romantiskt och Sååå fiiin

Kraaaaaam

Kristina ScrapSalig sa...

Tusen tack, vad roligt att du tycker om den! =D

Kram