söndag 27 januari 2013

Vinklänning med kort

Idag tänkte jag visa hur jag klätt en vinflaska med en klänning i steampunk-stil. Jag ville försöka få den riktigt tuff men ändå kvinnlig så jag valde de snygga papprena från In the city.


Jag har dekorerat med svarta och vinröda rosor och metalldekorationer. På kjolen har jag klippt ut remsor av papper och satt fast så att det ska se ut som om klänningen har ett veckat fall.


Här ovan ser ni flaskan i profil och nedan en detaljbiuld av blomdekorationerna på klänningen.


På forken satte jag också fast lite dekorationer.


Till vinflaskan har jag gjort ett enkelt kort som matchar. Vinglaset har jag klippt ut från serien This and that.



Det här var mitt sista inlägg som DT för K-design! Det har varit en stor ära att få vara med i detta team och få arbeta med dessa otroligt snygga papprena!

Tack för mig så ses vi säkert framöver här i cybervärlden =)

Kram ztina

3 kommentarer:

Jeanette Nyström (Jeany) sa...

Tufft och snyggt som bara den!

Iffa ...... sa...

Gud så häftig flaskan blev!!!!
Älskar denna färgkombination = så fräck.
Flaskan blev ursnygg och ihop med kortet = vilket snyggt set som någon lycklig kommer att få!!
kram Iffa

Gitte sa...

Super flot.